Мої історії

Валерій Маковецький: біографія, бізнес, соціальні проекти, особисте життя

Валерій Маковецький співзасновник Фокстрот

Валерій Маковецький  –  знаний український бізнесмен. Крім бізнес-проектів Валерій Семенович Маковецький відомий своєю меценатською та соціальною активністю. Разом зі своїм партнером Геннадієм Виходцевим Валерій Маковецький є співзасновником Групи компаній Фокстрот. Крім того, пан Маковецький є главою наглядової ради бренду Фокстрот. Ця компанія вже 26 років формує галузь торгівлі електронікою в Україні, є найбільшою по кількості магазинів (162 цегляних магазинів та інтернет-магазин Foxtrot, продажі якого вже досягли 20%% від загальної частки продажів)  та має понад 10 мільйонів прихильників  –    лояльних українців, які є членами Фокс Клубу.

Бізнес Валерія Семеновича Маковецького було започатковано у 90-х роках ХХ століття у секторі оптової торгівлі побутовою технікою та електронікою. Вже у середині першого десятиліття XXI століття Фокстрот було включено до числа 500 найбільших компаній Центральної та Східної Європи за версією знаної британської компанії Deloitte Touche Tohmatsu Limited, яка надає аудиторські та консалтингові послуги у глобальному масштабі. У 2019 бренд Фокстрот, який розвиває Валерій Маковецький і Геннадій Виходцев, відзначив своє 25-річчя. За всіма перерахованими ознаками Фокстрот сміливо можна назвати найдосвідченішим гравцем на ринку вітчизняного рітейлу електронікою і побутовою технікою, а також компанією, якій покупці довіряють вже більше чверті століття.

Скорочена біографія Валерія Семеновича Маковецького

Валерій Семенович Маковецький народився у місті Талдикоргані (сучасний Казахстан). У 1978 році закінчив навчання в загальноосвітній школі №9 міста Комунарськ (сучасний Алчевськ, Україна). У 1984 році Валерій Семенович Маковецький з відзнакою закінчив навчання на факультеті “Технологія машинобудування” у Комунарському гірничо-металургійному інституті.

Під час навчання в інституті Маковецький Валерій Семенович працював на Комунарському металургійному заводі. Потім на Мелітопольському верстатобудівному заводі ім. 23 жовтня (сучасний Мелітопольський моторний завод), де отримав професію токаря.

Після закінчення інституту Валерій Семенович Маковецький переїхав до Києва. Тут він почав працювати на заводі імені Артема (сучасна холдингова компанія Артем вже більше століття виробляє військове обладнання.) Тут майбутній успішний підприємець працював майстром у механічному цеху на закритій  виробничій ділянці.

Бізнес Валерія Семеновича Маковецького. Етапи становлення

бізнес Валерія Маковецького

Ідея створити власний бізнес виникла у Валерія Маковецького після знайомства з Геннадієм Виходцевим. Партнери почали з невеликої в обсягах оптової торгівлі імпортною технікою і електронікою. У ті роки якраз обвалилася радянська економіка планового зразка, а перехідна модель економіки, у якій вимушено опинилася Україна, характеризувалася безпорадністю у підприємництві, стагнацією у виробництві та голими полицями у магазинах. Тому Валерій Маковецький з партнером привозили побутову техніку та електроніку з Об’єднаних Арабських Еміратів. Пізніше вийшли на прямих виробників, з деякими з яких працюють до цих пір. Згодом виникла потреба організувати власну роздрібну торгівлю побутовою технікою та електронікою.

Основа сучасної роздрібної торгівлі під брендом Фокстрот була закладени у місті Харкові. Валерій Маковецький з Геннадієм Виходцевим і регіональним партнером відкрили у цьому місті перший магазин. Після цього відбулося відкриття магазину у Києві, який і став першим магазином майбутньої мережі Фокстрот. Зробивши ставку на роздріб, Валерій Маковецький з партнером розпочали епоху прямої взаємодії з кінцевими покупцями.

У 2004 році Валерій Семенович Маковецький разом зі своїм партнером Виходцевим стали співзасновником Групи компаній Фокстрот.

У 2007 році Фокстрот запустив створення власних торгових марок. Наявність власних торгових марок дали  ритейлеру конкурентні переваги у порівнянні з іншими гравцями на ринку у цьому ж секторі. Зараз у пулі Фокстрота три торгові марки: Bravis – споживча електроніка (телевізори, телефони, аудіо), Delfa – дрібна побутова техніка, кліматична техніка, LeChef – посуд і кухонні аксесуари.

Визнання Валерія Семеновича Маковецького та досягнення його бізнесу

Валерій Семенович Маковецький - та його досягнення

У 2008 році Фокстрот визнали “Лідером галузі” за версією Національного бізнес-рейтингу. Це – одна з найстаріших в Україні програм оцінки ефективності бізнесу. Для формування списків у ТОП-номінаціях використовуються фінансові звіти і статистика, яку опублікувала Державна служба статистики України. У тому ж році компанії БДО було замовлено й проведено перший міжнародний аудит діяльності та економічних показників роботи Групи компаній Фокстрот, а також брендів, які вона розвиває. Відповідно до думки аудитора, консолідована фінансова звітність, підготовлена ​​згідно Міжнародних Стандартів Фінансової Звітності та  достовірно, в усіх суттєвих аспектах, відобразила фінансовий стан Групи компаній «Фокстрот».

У 2009 році Валерій Маковецький отримав Подяку від Прем’єр-міністра України. “За багаторічну працю і внесок у реформування внутрішньої торгівлі. За розвиток підприємництва та участь у формуванні ринкової інфраструктури в Україні “,  –  написано у документі Подяки.

У 2009 році Валерій Маковецький з партнером доповнили ритейл девелоперської діяльністю. В регіонах України нерухомість різного ступеня ліквідності перетворювалася у комерційну під брендом «Depot Center». Зараз у портфель Depot Development Group входить комерційна, офісна та складська нерухомість загальною площею близько 260 000 м.кв. Найвідоміші об’єкти нерухомості Depot Development Group  –  серія з шести торгово-розважальних центрів «Depot Center» у Чернівцях (2009 рік відкриття), Лубнах (2010), Миколаєві (2011), Кіровограді (2016), Черкасах (2016), Одесі (2020 ).

У 2011 році мережа “Фокстрот”, головою наглядової ради якої є Валерій Маковецький, стала учасником Euronics. Це  –  найбільша група для спільних закупівель побутової техніки та електроніки у Європі. Участь у ній дозволяє розширити асортимент товарів, пропонованих покупцеві, і відрегулювати ціну у бік лояльності до клієнта.

У 2010-2013 роках торговельна мережа Фокстрот була названа серед 500 найбільших компаній Центральної та Східної Європи за версією аудиторської компанії Deloitte & Touche.

У 2013 році компанія починає розвиватися, як омніканальная (синергія офлайн і онлайн торгівлі). Валерій Маковецький вважає, що “онлайн – це тренд останніх 15 років. І стосується він не тільки електроніки, а майже всіх товарів, продуктів, послуг”.

Омніканальность, як модель бізнесу, дозволяє покупцям Фокстроту вибирати товари і здійснювати покупки максимально зручним для них способом як в магазині, так і в інтернеті. У 2013 можливість покупцям здійснювати шопінг офлайн і онлайн доповнив сервіс “Пікап” (у 2021 році він зазнав ренеймінг як “Фоксаж”), який дозволяв покупцеві придбати техніку в інтернет-магазині, а забрати її у найближчому цегельному магазині Фокстрот. Зараз сервіс отримав не тільки нову назву, а й прискорені показники роботи: клієнт може забрати свій товар з каси, через 1 хвилину при розрахунку карткою в магазині, через 3 хвилини при покупці в кредит. Крім того, у рамках поновлення сервісу було максимально скорочено термін доставки товару зі складу  –  за 24-72 години в залежності від локації товару і покупця.

У 2019 компанія з подачі Валерія Маковецького почала цілеспрямовано нарощувати частку e-commerce. Розвиток e-commerce супроводжується оновленням SMM-стратегії рітейлера з нарощуванням активності у соціальних мережах. Посилення e-commerce привело 8,5 мільйонів в місяць відвідувачів на офіційний сайт Фокстроту, дало поліпшення показників конверсії та збільшення частки онлайн продажів удвічі з моменту запуску нової дизайн-системи бренду.

Восени 2020 торгова мережа Фокстрот першою серед ритейлерів побутової техніки та електроніки впровадила програмне РРО – так звану “касу у смартфоні”. Покупець гарантовано отримує свій фіскальний чек у паперовому вигляді або в електронному на e-mail, в особистий кабінет на сайті або по чат-боту в месенджер. Покупці офіційного інтернет-магазину отримують свій чек по API. Він формується автоматично і приходить відразу ж після оплати товару. Впровадження програмного РРО дало ряд комерційних переваг торговельній мережі, а також підкреслило культивовану компанією прозорість ведення бізнесу.

У грудні 2020 року Група компаній “Фокстрот”, яка розвиває бренд “Фокстрот”, і “Microsoft Україна” провели переговори щодо потенційного співробітництва у галузі модернізації інформаційних систем. Результатом переговорів став Меморандум про взаєморозуміння, який підписав Валерій Семенович Маковецький, його партнер – Геннадій Виходцев і Ян Петер Де Йонг, директор «Microsoft Україна». Потенційне партнерство заплановано у площині цифрових трансформацій, навчання, впровадження ритейл-інновацій і сучасних технологій на базі платформ Microsoft.

Соціальні проекти Валерія Маковецького

Всі бізнес-проекти Валерія Семеновича Маковецького розвиваються як соціально відповідальні. Бізнесмен системно – протягом багатьох років – підтримує проекти “Школа безпеки”, “Зелений офіс”. Проект “Школа безпеки” присвячений безпечної життєдіяльності, орієнтований на школярів і їх батьків. “Зелений офіс” – екологічний проект Групи компаній Фокстрот, в рамках якого співробітники компанії свідомо скорочують споживання природних ресурсів і поширюють інформацію про екологічний спосіб життя в колі сім’ї, друзів. Розширюючи аудиторію симпатиків екологічної відповідальності, ГК Фокстрот підтримує студентську ініціативу “Зелений інститут журналістики” у відомому  Київському національному університеті імені Тараса Шевченка.

У 2006 році Валерій Маковецький разом з партнером Геннадієм Виходцевим увійшли до складу оргкомітету соціально-культурного проекту “Велике серце маленького життя”. Завдання конкурсу  –  пошук обдарованих дітей серед тих, хто позбавлений батьківської опіки та їх соціальна підтримка. У конкурсі взяли участь 13 тисяч школярів з дитячих будинків України. Партнерами “Великого серця маленького життя”, крім Маковецького і Виходцева, були три профільні міністерства (освіти і науки; сім’ї, молоді та спорту; культури і туризму) та Українська православна церква.

У 2007-2009 році Валерій Маковецький і ГК Фокстрот стали меценатами повнометражного художнього фільму “Маленьке життя”. Фільм про голодомор, про Україну, про жертовність і цінність кожного життя. У 2009 році фільм було представлено на кінофестивалі “Молодість”, протягом Днів українського кіно в Кельні, на Міжнародному фестивалі “Покров”.

У 2008 році благодійна діяльність Валерія Маковецького була відзначена Українською православною церквою. За адресну допомогу нужденним та підримку соціально незахищених дітей Валерій Маковецький отримав Орден рівноапостольного князя Володимира III ступеня.

У 2012 і 2018 році Валерій Семенович Маковецький двічі виконав почесні обов’язки факелоносца в Естафеті олімпійського вогню. У 2012 році 8 українців у форматі естафети взяли участь в доставці факела на новий, спеціально побудований Olympic Stadium для церемонії відкриття Олімпіади в Лондоні. У 2018 році Валерій Семенович Маковецький повторно взяв участь у доставці олімпійського вогню на стадіон PyeongChang Olympic Plaza в Пхенчхані, в Південній Кореї. Відомий принцип відбору факелоносців: Олімпійський комітет запрошує для виконання цієї місії тільки тих, хто, завдяки своїм особистим досягненням може служити прикладом іншим людям.

У 2018 році Валерій Семенович Маковецький підтримав і особисто брав участь в просуванні просвітницького проекту “Ціна держави”. Проект ініціювала громадська організація CASE Україна  –   одна з найстаріших і найвпливовіших українських організацій, які проводять дослідження державної політики. Торгова мережа Фокстрот за сприяння і повну підтримку Валерія Семеновича з грудня 2018 року по січень 2019 року виступила партнером проекту “Ціна держави”.

У ході проекту за допомогою інформаційних можливостей рітейлера покупців знайомили з важливістю податків для держави і громадян (у Фокстроті сплата податку на додану вартість завжди підтверджується фіскальним чеком), а також принципом розподілу грошей, які складають державний бюджет, через калькулятор “Ціна держави”. У 15 містах України у торгових залах Фокстрот 500 тисяч разів було прокручено інформаційний ролик проекту. 200 тисяч українців скористалися калькулятором на сайті, аби подивитися, як розподіляються гроші, які вони внесли в державну казну. За участь у проекті Маковецький Валерій Семенович отримав Подяку від громадської організації CASE Україна.

Валерій Маковецький підтримує письменницька творчість своїх колег: його підтримку має письменниця Тетяна Цой (корпоративний секретар ЦК Фокстрот), дитячий казкар і продюсер Володимир Нікітенко (комерційний директор ТМ Depot) і Геращенко Олексій (фінансовий радник співзасновників ГК Фокстрот, викладає в Києво-Могилянській бізнес- школі, є автором економічного бестселера 2015 року «Економіка XXI»). У жовтні 2020 Олексій Геращенко презентував співробітникам компанії свою нову економічну казку «Котономіка, або як коти економіку будували», а також отримав привітання у зв’язку з виходом книги від колег і Валерія Маковецького особисто.

Валерій Маковецький: особисте життя

Якщо говорити про Маковецького неофіційного, то за знаком Зодіаку Валерій Семенович – Водолій. Хобі: подорожі та гірські лижі. Одружений. Віддає перевагу стравам середземноморської кухні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *