Хто такий Валерій Маковецький?

Валерій Маковецький  відомий громадськості як співзасновник торговельної мережі Фокстрот. Бренд вже 26 років формує  галузь торгівлі електронікою в Україні, має 162 традиційних, цегляних супермаркетів й один офіційний інтернет-магазин Foxtrot.ua. Та  є лідером вітчизняного ринку з пулом в 10 мільйонів лояльних українців  –  дійсних членів Фокс Клубу.

Крім того, Валерій Семенович Маковецький є співзасновником Групи компаній Фокстрот, меценатом та натхненником декількох соціальних проектів “Велике серце маленького життя”, “Школа безпеки”, “Паспорт професії” тощо. За версією журналу Фокус Валерій Маковецький разом зі своїм багаторічним партнером по бізнесу Геннадієм Виходцевим займав 55 позицію у списку “100 найбагатших людей України” за версією журналу Фокус за результатами 2018 фінансового року. У 2020 році оба бізнесмени  –  Геннадій Виходцев та Валерій Маковецький   –   посіли 23 місце у списку 25 найбільших рантьє України за версією журналу Forbes Україна. 

Бренд “Фокстрот”, який співзаснували Валерій Маковецький та Геннадій Виходцев, у середині першого десятиліття XXI століття у 2013 році увійшла до числа 500 найбільших компаній Центральної та Східної Європи за версією знаної британської компанії Deloitte Touche Tohmatsu Limited (надає аудиторські та консалтингові послуги в глобальному масштабі). У 2019 бренд Фокстрот, який розвиває Валерій Маковецький і Геннадій Виходцев, відзначив своє перше 25-річчя. За цим показником Фокстрот вважають найдосвідченішим гравцем на ринку вітчизняного рітейлу електроніки й побутової техніки, а також компанією, якій покупці довіряють комфорт у своїх домівках вже більше чверті століття.

Бізнес-проекти й досягнення Валерія Маковецького

Біографія Валерія Маковецького тісно пов’язана з розвитком бренду Фокстрот. Тому варто почати саме з історії створення найбільш досвідчої в Україні торговельної мережі з продажу електроніки та побутової техніки Фокстрот. Техніка для дома”.

Майбутні партнери  –  Валерій Семенович Маковецький та Геннадій Анатолійович Виходцев познайомилися у  90-х роках минулого століття. Маючи досить скоромний стартовий капітал (2-3 тисячі доларів, зароблених гендлюванням у Польщі), партнери розпочали оптову торгівлю імпортною технікою та електронікою. Спочатку самостійно їздили до ОАЕ та привозили в Україну відеомагнітофони та телевізори. Потім вийшли на безпосередніх виробників та організували поставки більших партій товарів. У той час країна відходила від пострадянського шоку планової економіки. Полиці в магазинах були геть пусті, тому імпортну техніку миттєво розкуповували. Згодом у Маковецького з Виходцевим виникла потреба (ідея) організувати власну роздрібну торгівлю побутовою технікою та електронікою.

Перший магазин Виходцев та Маковецький відкрили у Харкові, разом з регіональним партнером. Після вдалого старту роздрібних продажів було відкрито магазин у Києві, який і став першим з перших торговельних просторів майбутньої мережі Фокстротів.

У  2004 році Валерій Семенович Маковецький разом із партнером співзаснували Групу компаній Фокстрот.

У 2007 році відбувся ще один вагомий крок вперед: Фокстрот запустив створення власних торгових марок побутової техніки та електроніки. Їх наявність одразу надала ритейлеру конкурентні переваги у порівнянні з іншими гравцями ринку у цьому ж секторі. 

Наразі у портфелі Фокстрот три власні торгові марки  –  Bravis (споживча електроніка: телевізори, телефони, аудіо), Delfa ( дрібна побутова техніка, кліматична техніка) LeChef (посуд і кухонні аксесуари). 

У 2008 році торгівельну мережу Foxtrot визнали “Лідером галузі” за версією Національного бізнес-рейтингу. Його формують експерти ринку, аналізуючи фінансові звіти та  дані Державної служби статистики України. 

Валерій Маковецький відзначає вагому роль команди в успіху Фокстрота

 –  Адже сам ти бізнес не зробиш, – говорить Валерій Маковецький.  –   Ти повинен зібрати команду однодумців, яка буде працювати та робити спільну справу. І тільки, якщо команда працює злагоджено, бізнес буде успішним.

Серед складових успіху –  ефективні процеси, побудовані у компанії. А ще сучасні технології та якісно підготовлений персонал. За умови наявності усіх складових з’являється ще одна маленька частина – це задоволення, яке бізнес приносить.

Тому що в будь-якому випадку бізнес – це складна і важка робота. Це величезне коло питань, які доводиться вирішувати. Але коли бізнес получається, і ти бачиш результат – це приносить тобі величезне задоволення.

У 2008 році компанія БДО виконала перший міжнародний аудит Групи компаній Фокстрот. Вся фінансова звітність аудиторам була надана згідно Міжнародних Стандартів Фінансової Звітності. Діяльність та економічні показники роботи компанії та брендів, які вона розвиває, було визнано достовірними. 

У 2009 році Валерій Семенович Маковецький отримав Подяку від Прем’єр-міністра України. У документі написано: “За багаторічну працю й внесок у реформування внутрішньої торгівлі, за розвиток підприємництва та участь у формуванні ринкової інфраструктури в Україні “, що є повним відображенням дійсності. Адже саме Валерій Маковецький з партнером стояли у витоків рітейлу електроніки та побутової техніки в Україні. 

У 2009 році Маковецький Валерій Семенович разом зі своїм багаторічним партнером Геннадієм Виходцевим доповнили класичний рітейл електронікою та побутовою технікою девелоперської діяльністю. Задля цього нерухомість у регіонах України ( саме регіони, а не столиця  –  принципова у цьому плані позиція Маковецького та Виходцева) набула статусу комерційної під брендом «Depot Center». 

Сьогодні портфель Depot Development Group складає комерційна, офісна та складська нерухомість. Загальна площею об’єктів перевищила 260 000 м.кв. Найбільш відомі широкому загалу  шість торгово-розважальних центрів серії  «Depot Center» у Чернівцях, Лубнах, Миколаєві, Кіровограді, Черкасах, Одесі, відкриті у 2009, 2010, 2011, 2016, 2016 та 2020 відповідно.

2011 рік  –  мережа Фокстрот стає учасником Euronics. Європейські рітейлери добре знають цю групу, бо вона створена задля спільних закупівель техніки. Продавці, завдяки участі  в групі, впевнено розширюють асортимент техніки, пропонуючи її покупцеві по найкращій вартості. 

У 2010, 2011, 2012, 2013 році Фокстрот, головою наглядової ради якого є Валерій Маковецький, потрапила у список з 500 найбільших компаній Центральної та Східної Європи. Список складали аналітики аудиторської компанії Deloitte & Touche.

У 2012 році компанія, яку співзаснував Валерій Маковецький з партнерами, почала розвиватися у форматі омніканальності. Мається на увазі, що офлайн продажі та онлайн продажі стали координуватися між собою. Покупець може замовити товар в інтернет-магазині, а забрати в найближчому до дому цегляному, традиційному магазині Фокстрот. Або навпаки: покупець тестує  потрібну йому техніку в магазині, а купує на сайті.  У 2013 році, аби забезпечити повну синергію шопінгу офлайн і онлайн, було створено сервіс “Пікап”. Вже у 2021 році сервіс зазнав ренеймінг як “Фоксаж”. Завдяки цій послузі покупець забирає придбаний товар з каси, через 1 хвилину при розрахунку карткою в магазині, або через 3 хвилини при купівлі у кредит. Одночасно з цим, у рамках оновлення сервісу було максимально скорочено строк доставлення товару зі складу – 24-72 години в залежності від місцезнаходження покупця.

У 2019 році відбувся ще один якісний ривок: з волі Валерія Маковецького та його партнера у Фокстроті почали цілеспрямовано збільшувати долю e-commerce. Розвиток електронної комерції було посилено оновленням SMM-стратегії рітейлера зі свідомим зростанням активності у найбільш популярних соціальних мережах. Розвиток напрямку e-commerce дали 8,5 мільйонів в місяць унікальних відвідувачів на офіційному сайті інтернет-магазину Фокстроту. Крім того, було покращено показники конверсії;збільшилася частка онлайн продажів удвічі з моменту запуску нової дизайн-системи бренду.

Восени 2020 році  торгова мережа Фокстрот першою серед українських рітейлерів свого сектору впровадила програмне РРО відоме, як “каса у смартфоні”. Це вже правило, що у Фокстроті покупець обов’язково отримує свій фіскальний чек, але наразі він може бути не тільки паперовим, а й в електронному вигляді. Такий фіскальний чек надходить покупцеві на e-mail, в особистий кабінет на сайті інтернет-магазину або в чат-бот в улюбленому месенджері. Чек формується по API автоматично. Впровадження “каси у смартфоні” підкреслює культивовану Фокстротом прозорість ведення бізнесу, а також надає рітейлеру низку комерційних переваг. 

У грудні 2020 року Група компаній “Фокстрот”, яка працює над розвитком бренду Фокстрот, та “Microsoft Україна” провели переговори про наступне співробітництво в галузі оновлення інформаційних систем. У результаті переговорів було укладено Меморандум про взаєморозуміння. Його підписав Валерій Маковецький, його партнер – Геннадій Виходцев, та Ян Петер Де Йонг, директор «Microsoft Україна». Наступне партнерство відбудеться у площині цифрових трансформацій, комунікацій, навчання, модернізацій філософії рітейлу та модернізації технологій на базі платформ Microsoft.

Соціальні проекти та меценатство Валерія Маковецького

Усі бізнес-проекти Валерія Семеновича Маковецького розвиваються з урахуванням соціальної відповідальності.

  • У 2006 році Валерій Маковецький з Геннадієм Виходцевим увійшли до складу оргкомітету корпоративного соціально-культурного проекту “Велике серце маленького життя”. Мета проекту  –  пошук талановитих дітей серед тих, хто позбавлений батьківської опіки та їх подальша соціальна та психологічна підтримка. Мета реалізувалася через конкурс, у якому взяло  участь 13 тисяч школярів з дитячих будинків України. Партнерами “Великого серця маленького життя”, крім Маковецького і Виходцева, стали три дотичні до теми профільні міністерства (освіти і науки; сім’ї, молоді та спорту, культури і туризму) та з благословіння Української православної церкви.
  • У 2007-2009 році Валерій Маковецький, Виходцев та ГКФ стали меценатами повнометражного художнього фільму “Маленьке життя”. Фільм висвітлює період Голодомору. Розповідає про жертовність та вартість життя людини. У 2009 році фільм був представленим на 28-му кінофестивалі “Молодість”, на Днях українського кіно в Кельні (Short Film Festival Cologne), на VI Міжнародному фестивалі “Покров”.
  • Проект “Школа безпеки” (2008 -2018 рік)  –  присвячено культурі безпечної життєдіяльності школярів України через спеціально створений мультсеріал “Фокс і Трот поспішають на допомогу” та Уроки безпеки..
  • У 2018 році Валерій Семенович Маковецький особисто взяв участь в просуванні просвітницького проекту “Ціна держави”. Проект ініціювала громадська організація CASE Україна (одна з найстаріших і найвпливовіших українських організацій, які проводять дослідження державної політики). Торгова мережа Фокстрот за сприяння Валерія Семеновича Маковецького з грудня 2018 року по січень 2019 року виступила партнером проекту “Ціна держави”. У ході проекту за допомогою фокстротівських  можливостей  поширення інформації покупцям доносили інформацію щодо важливісті сплати податків та принцип розподілу грошей через калькулятор “Ціна держави”. Адже у Фокстроті оплата податку на додану вартість завжди підтверджується фіскальним чеком. Протягом проекту у 15 великих населених пунктах України у торгових залах Фокстрот 500 тисяч разів було прокручено інформаційний ролик проекту. Більше 200 тисяч українців скористалися калькулятором на сайті, аби на власні очі побачити, як розподіляються кошти, внесені ними у державну казну. За участь у цьому проекті Валерій Семенович Маковецький отримав Подяку від громадської організації CASE Україна.
  • За сприяння Валерія Маковецького та бренду Фокстрот у вересні 2020 року у підземному переході станції метро Театральна відбулося відкриття 27-ї скульптурки проекту “Шукай!”. Скульптура “Танцівники на Театральній” присвячена людям старшої вікової групи. Кияни, та й гості столиці не раз бачили, як у холодну пору року, у підземному переході станції метро Театральна старші люди танцюють вальси та фокстроти під акордеон. Так підземний перехід на Театральній вже став культовим місцем танцювального дозвілля літніх киян. Тому бренд Фокстрот та Валерій Маковецький з радістю долучилися до проекту “Шукай!” та  подарували місту арт-об’єкт з глибоким змістом та необхідним суспільству соціальним значенням.
  • У 2021 році, аби  проблеми безпритульних тварин потрапили у фокус уваги суспільства, бренд Фокстрот став партнером фонду Happy Paw. Відомий рітейлер, що має лисичку-талісман Фоксі, підтримав кампанію “Шукай свого у притулках” власним соціальним проєктом «Пухнасті друзі в кожен дім». У рамках проєкту «Пухнасті друзі у кожен дім» Фоксі та Фокстрот  забезпечують медійну підтримку соціальним проектам фонду Happy Paw, а також ініціюють власні соціальні кампанії допомоги тваринам у притулках.

Відзнаки та нагороди Валерія Маковецького

У 2008 році благодійну діяльність Валерія Маковецького відзначила Українська православна церква. За пожертви на збереження історичних цінностей церкви та адресну допомогу нужденним Валерій Маковецький отримав Орден рівноапостольного князя Володимира III ступеня.

У 2012 і 2018 році Валерій Маковецький двічі виконав почесні обов’язки факелоносца в Естафеті олімпійського вогню:

  • У 2012 році 8 українців в форматі естафети взяли участь в доставці факела на новий, спеціально побудований Olympic Stadium для церемонії відкриття Олімпіади в Лондоні. 
  • У 2018 році Валерій Семенович Маковецький вдруге взяв участь у доставлянні олімпійського вогню на стадіон PyeongChang Olympic Plaza в Пхенчхані, що у  Південній Кореї. 

Так, участь у доставленні Олімпійського вогню  –  теж відзнака. Адже Олімпійський комітет запрошує для виконання місії тільки тих, хто, завдяки власним особистим досягненням, є прикладом іншим людям.

Одночасно з цим Валерій Маковецький пишається досягненнями близьких йому людей. Наприклад, мамі бізнесмена вже більше 80 років, але вона досі працює та керує власним бізнесом. Донька Валерія Маковецького є мастером спорта з гірських лиж та чемпіонкою України з цієї спортивної дисципліни. 

Нещодавно Валерій Маковецький дав інтерв’ю Олександру Колбу  –  цикл передач “Велика риба”.

Олександр Колб спитав Валерія Маковецького:

 –  Своїх дітей ви як навчаєте, яким принципам? 

 –  Діти мають працювати!  –  відповів Валерій Маковецький.