Мої історії

Геннадій Виходцев про те, що коронакриза – час сильних

Сьогодні світ переживає чергову кризу. Тому набуває цінність досвід людей, які вміють протистояти обставинам. Ми підготували кейс з кризового менеджменту. У центрі уваги кейсу  –  бренд Фокстрот та бізнесмен, співзасновник Групи компаній Фокстрот Виходцев Геннадій Анатолійович. Кейс має декілька рівнів:

  1.  Фокстрот народився у часи кризи. Причини за якими Геннадій Виходцев та його партнер Валерій Маковецький стали бізнесменами. 
  2. Рішення, які дозволили брендам, що розвиває ГК Фокстрот та Gennady Vykhodtsev стали лідерами у галузі ритейле техніки та годинникових механізмів.
  3. Актуальна криза “коронавірус 2020” та шляхи вирішення завдання.
Выходцев Геннадий Фокстрот Украина
Виходцев Геннадій

Батьки Фокстроту або перший комерційний досвід Виходцева Геннадія та партнерів

Багато людей цікавляться історією появи титульного бренду Групи компаній Фокстрот  –  торговельної мережі Фокстрот. Торгівельна мережа з симпатичною лисичкою як тотемом компанії в 2019 році відсвяткувала своє 25-річчя. Але причини появи компанії досить банальні:

На зорі незалежності країни України економіка увійшла в круте піке. Зруйнувалися  зв’язки, які об’єднували підприємства колишнього Радянського Союзу. Щезли великі державні замовлення в наукомістких і трудомістких галузях. Економіка намагалася перебудуватися з планової на ринкову, але “застрягла” на рівні перехідної. Звичайно, це все негативно відбилося на громадянах України. Спостерігався дефіцит товарів і продуктів  –  в магазинах були пусті полиці. Людям місяцями не виплачували заробітну плату. Криза? Ще й яка!

У цей час молодий киянин  Геннадій Виходцев працює майстром у столичному будівельному ПТУ. У нього вже є дружина і дитина. Щоб прогодувати родину, майбутній бізнесмен  відправляється з товаришем торгувати до Польщі. Заробляє та відкладає пару тисяч доларів. Саме в цей час знайомиться з майбутніми партнерами, серед яких й теперішній партнер, співзасновник  Групи Фокстрот  Валерій Маковецький. Разом вони починають ввозити в Україну дефіцитні відеомагнітофони та іншу електроніку з-за кордону. 

Стартовий капітал  –  ті кілька тисяч доларів, відкладені Виходцевим з гендлювання у Польщі. Перший офіс  –  двокімнатна квартира, у якій він жив з дружиною і дітьми. Доставка  –  власним автомобілем “копійка”. Перші роки бізнесмени власноручно пакували та вантажили товар, розвозили його клієнтам, поки не “доросли” до першого досвіду створення власного підприємства, до першого кредиту, першого магазину електроніки та побутової техніки, який згодом став називатися Foxtrot.

Так ще у кризових 90-х роках Виходцев Геннадій Анатолійович не скорився обставинам та вірогідній “епосі безгрошів’я”  – знайшов вихід, як прогодувати власну родину. Одночасно з цим організував імпорт у країну дефіцитних товарів та поклав старт розвитку в Україні цілій галузі торгівлі побутової електронікою.

Рішення, які “вибудували” Foxtrot як популярний бренд

Сьогодні Foxtrot займає стійке місце у ТОПі кращих українських брендів. Має цілий стос перемог у номінаціях “Бренд року”, “Краща торгова мережа техніки та електроніки”, “Кращий український бренд” тощо. Але цьому передувало декілька рішень, які дозволили компанії вибороти своє місце на ринку.

Щасливі покупці у оновленому магазині Фокстрот зразка 2019 року
Щасливі покупці у оновленому магазині Фокстрот зразка 2019 року
  1. У 90-тих роках Геннадій Виходцев з партнерами першими почали доставляти партії електроніки та побутової техніки залізничним транспортом. На той час вітчизняні бізнесмени залізницю не використовували. Це була прерогатива держави та великих підприємств. Але завдяки цьому способу доставки Виходцев та Маковецький змогли доставляти в регіони великі партії товару гарантовано вчасно. Й отримали шалену конкурентну перевагу. 
  2. Розвиток роздрібної торгівлі. Декілька років  на старті своєї діяльності Геннадій Виходцев з партнерами займалися оптовою торгівлею технікою. Але з’явилася ідея створення власного магазину роздрібної торгівлі побутовою технікою та електронікою. Яка, як ви бачите, сьогодні досить вдало реалізована. Докази  –  статистика 2020 року: 163 магазини Фокстрот, розташовані у 90 містах та районних центрах України. Це найбільша мережа техніки в Україні.
  3. Приєднання титульної торгової мережі Фокстрот до спільноти Євронікс – найбільшого об’єднання європейських імпортерів (більше 3 тисяч рітейлерів), що допомагають один одному у надбанні конкурентних переваг та форматів торгівлі.
  4. Поява власного інтернет-магазину. Вихід у формат омніканальної торгівлі. (оф-лайн та онлайн).  З кожним роком все більше торгових операцій переміщується у віртуальний простір. Сьогодні Foxtrot  –  повноцінний омніканальний бренд. Мається на увазі, що дії покупців, продавців в усіх магазинах, логістів синхронізовані для покупців у магазинах та на інтернет-майданчику Foxtrot.ua. Людина може подивитися товар у Києві, замовити в інтернет-магазині зі смартфону, в дорозі, а забрати його вже у  Вінниці, Миколаєві, Львові. У 2020 році у звязку із обмеженнями у торговій діяльності через пандемію компанія придумала як видавати онлайн-кредити й започаткувала цей досвід у 22 містах України.
  5. У 2014 році внаслідок окупації Республіки Крим та частини Донецької та Луганської області чверть активів компанії ( нерухомість, техніка, торгівельне обладнання) було втрачено. Компанія допомогла всім бажаючим працівникам повернутися та працевлаштуватися  на території, підконтрольній Україні.
  6. Оновлення! Оптимізація логістики, ребрендинг, вдосконалення інтернет-магазину, яке відбулося у 2018 – 2019 роках. 
реформа логістики

Реформа логістики у Фокстроті  –  проект Остання миля

Результат дій  –  за підсумками 2018 року лояльними покупцями титульного бренду Foxtrot стало 27,8 мільйонів людей (програма Фокс Клуб). Це  –  більше половини населення України. 8.2 мільйони українців увійшли до “Фокс-клубу”  –  фірмова програма лояльності бренду. Щомісячно сайт Фокстроту відвідує до 8 мільйонів потенційних покупців. Криза “коронавірусу” – 2020.

Криза “коронавірусу” – 2020

Поки весь світ трясе від наслідків протидії коронавірусу, які мають зупинити розповсюдження захворювання із ускладненнями легенів людини, антикризовий штаб Фокстроту  розробляє шляхи мінімізації шкоди від пандемії. До складу штабу увійшли топ-менеджери та керівники роздрібної торгівлі у магазинах. Наразі штаб працює цілодобово.

  1. Попередня закупка товарів та збільшення складських запасів ще на початку 2020 року. Пандемія поширювалася повільно, це дало можливість торговельній мережі запастися потрібним для торгівлі крамом. 
  2. Відтермінування запланованих відкриттів реформатів магазинів.
  3. Контроль за станом здоров’я працівників, обмеження у роботі магазинів (лише торгівля засобами зв’язку та роботи у віддаленому форматі, дозволеного Кабінетом міністрів України як критичного для комунікації із лікарями), забезпечення працюючих засобами захисту. 
  4. Збільшення ролі торгівлі онлайн  –  швидке реагування на замовлення, відкриття пунктів видачі товару, пошук нових шляхів доставки. Безпечна  –  безконтактна  доставка товару. 
  5. Збільшення кількості акцій та способів оплати товару. Наприклад, збільшено строк повернення товару до 30 днів.

А ось найважливіше: криза розглядається у компанії як точка росту. Найбільший учасник  українського ринку у сфері продажу електроніки та побутової техніки оптимізує бізнес-процеси, намагається надавати своїм клієнтам найкращі пропозиції на ринку. 

На час написання цих рядків криза “коронавірусу 2020 ще не завершилася. Але  Геннадій Виходцев,  ГКФ та Foxtrot зокрема  –  бренди з характером!

Це – час сильних, а бізнес, якому нещодавно виповнилося 25 років, – сильний та загартований, – звернувся Виходцев у корпоративній стрічці новин ГКФ  до співробітників. – Й кожен це демонструє на власному рівні. Як засновники бренду ми допоможемо некомерційними медичним закладам: готуємо до передачі  2 апарати штучної вентиляції легенів. Топ-менеджери у складі антикризових штабів вибудовують стратегію на підставі усієї інформаційної картини з ринку, а їх команди ведуть правильну в умовах кризи операційну діяльність. Сподіваємося, що й влада буде сильною: знайде баланс між необхідними заходами безпеки і поступовою відміною заборони на роботу підприємств. Це дасть оптимістичний сигнал для економіки, а бренди, які розвиває ГКФ, закінчать антикризову роботу й перейдуть до формату роботи в штатному режимі у посткарантійний період.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *